Influencer marketing – co to takiego?

Influencer marketing – co to takiego?

3 listopada 2017 Wyłącz przez Wiktor
reklama sklepu internetowego pozyskanie bazy potencjalnych klientów naklejki lewo-czytelne https://booklet.pl/oferta/naklejki-lewo-czytelne Naklejki lewo-czytelne

Influencer marketing to kolejna z form marketingu internetowego. Kto to w ogóle jest influencer? To osoba wpływowa, która jest rozpoznawalna w sieci. Takim influencerem może być osoba prowadząca bloga, vloga lub konto społecznościowe – Instagram, fanpage na Facebooku czy Twitter.

Dzieli się swoją opinią w sieci, ale i wpływa na kształtowanie opinii swoich czytelników. To właśnie z jego zdaniem liczy się sporo osób, dlatego tak ważne jest, czy wypowie się o danej marce pozytywnie i poleci jej produkty lub usługi. Blogi i vlogi stają się źródłem przeróżnych informacji przedzakupowych.

Wpływ influencer marketingu

Influencer marketing może przynieść firmie wiele korzyści. Współpraca z różnymi influencerami pomaga w budowaniu pozytywnego wizerunku marki, ale i w zwiększaniu świadomości o samej marce i jej produktach. Inne korzyści:

  • Influencerzy pozytywnie wpływają na pozycjonowanie i działania z zakresu SEO.

    Dzięki takiej współpracy firma może pozyskiwać naturalne i wartościowe linki, które prowadzą do jej strony internetowej.

  • Blogerzy, vlogerzy i właściciele kont społecznościowych tworzą unikalne i atrakcyjne dla odbiorców treści. Mają swoją rzeszę fanów i wciąż pozyskują nowych.

    Roboty Google bardziej docenią wartościową treść niż grafikę czy film wideo.

  • Influencer marketing pozwala zwiększyć zasięg oraz wzmocnić zaangażowanie. Influencerzy skupiają wokół swojej twórczości zaangażowane grono odbiorców, do których trafia dany komunikat.

    Odbiorcy mogą przekazywać go do innych osób, a te udostępniać jeszcze kolejnym. Większe zaangażowanie przekłada się na większy ruch na stronie internetowej.

Influencer marketing ma niewątpliwie wiele zalet, dlatego warto wykorzystać jego możliwości.